WERKWIJZE

Stap 1 – Aanmelding
Bij aanmelding voor bewindvoering word de aanvraag beoordeeld door de bewindvoerder. Als hij bereid is het bewind uit te voeren stelt hij een bewindverklaring op.
Stap 2 – indienen aanvraag bewindvoering
De hiervoor besproken verklaring samen met de bewindvoering aanvraag worden verzonden naar de rechtbank. De rechtbank beslist namelijk over het toewijzen van een bewindvoerder.
Stap 3 – Behandeling aanvraag bewind
Na ontvangst van de aanvraag en verklaring word er een zitting gehouden bij de rechtbank waarin word besloten over de aanvraag bewindvoering. Gaat de rechtbank akkoord dan stellen ze een beschikkingsverklaring op. Deze word weer verzonden naar de bewindvoerder zodat deze zijn werkzaamheden mag starten.
Stap 4 – Intakegesprek
Om goed van start te gaan zal er een afspraak met u worden gemaakt waarin inkomsten, lasten en andere gegevens verzameld worden. Aan de hand van al deze verzamelde informatie zal de bewindvoerder een vervolg traject starten.


Stap 5 – Opstart
Aan de hand van de verzamelde gegevens gaat de bewindvoerder eerst alle betrokken instanties op de hoogte brengen van de gewijzigde adresgegevens. Er komt dus geen post meer bij u binnen wat uw een rustig gevoel zal geven. Een persoonlijke beheerrekening word geopend bij de bank. Schuldeisers worden benaderd en op de hoogte gebracht van de onder bewindstelling.
Stap 6 – Uitvoering
Nadat alle instanties op de hoogte zijn gebracht en uw eerste inkomsten op de beheer rekening zijn binnen gekomen beginnen we met het beheren van uw financiële situatie. Mochten er wijzigingen optreden dan moet u ons hiervan op de hoogte brengen en zullen wij de financiële afhandeling voor u regelen.
Stap 7 - Evaluatie
Uiteraard kunt u tijdens het proces een evaluatie aanvragen. Hierbij bespreken we de voorgang en de toekomstige mogelijkheden. Als het bewind word opgeheven zorgen wij dat er een eindgesprek word belegd en alle verdere financiële zaken keurig worden afgehandeld zodat u weer volledig zeggenschap heeft over uw vermogen.